Köpvillkor
WELLIO säljer kosttillskott som ej är avsedda att förebygga, behandla eller bota sjukdomar.
1. Priser
Alla priser inkluderar 12% moms på kosttillskott och livsmedel och 25% på övriga produkter.
2. Betalning
All försäljning sker på wellio.se. WELLIO erbjuder följande betalningsalternativ i samarbete med Klarna:
- Direktbetalning
- Delbetalning
- Fakturabetalning
- Kortbetalning
Kunder ska kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 vid frågor angående betalning, påminnelseavgifter, villkor eller räntor. Klarnas användarvillkor.
3. Orderbekräftelse
Efter genomfört köp erhåller kunden en orderbekräftelse via e-post. Kunden ansvarar för att kontrollera att adressuppgifter och beställningens innehåll överensstämmer.
4. Leverans
Leveranstid och fraktpris beror på vilket leveransbolag kunden väljer vid sitt köp. WELLIO erbjuder alltid fri frakt på köp över 599 kr.
Outlösta paket
Om kunden inte hämtar ut sin beställning och den skickas åter till WELLIO debiteras kunden för kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är för närvarande 300 kr.
5. Ångerrätt
14 dagars ångerrätt gäller från att kunden tagit emot varan. Ångerrätten gäller dock på grund av hälso- och hygienskäl endast om förseglingen eller plomberingen på förpackningen inte är bruten. Ångerrätten gäller inte heller för produkter märkta med kort datum eller utgånget datum.
Återbetalning
WELLIO återbetalar köpet inom 14 dagar efter att WELLIO mottagit meddelande om nyttjande av ångerrätten, och tidigast när varan kommit tillbaka till WELLIO. Återbetalning sker med samma betalsätt som kunden använt vid köpet.
6. Reklamation/Retur
Önskar kunden reklamera en produkt och göra en retur ska kunden skicka e-post till info@wellio.se. Finns det skäl för retur kommer WELLIO skicka retursedel. Reklamationsrätten täcker t.ex. fel som uppstått under transport av produkten till kunden. Returer gäller dock på grund av hälso- och hygienskäl endast om förseglingen eller plomberingen på förpackningen inte är bruten. Returer gäller inte heller för produkter märkta med kort datum eller utgånget datum. WELLIO återbetalar pengarna utan dröjsmål om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.
7. Tvist
I händelse av tvist mellan WELLIO och kund ska denna avgöras enligt svensk lag i svensk domstol om inte annan överenskommelse görs mellan parterna.
8. Personuppgifter
Personuppgifter behövs för att WELLIO ska kunna ge kunden bra service, information och uppföljning av köp. WELLIO kan också komma att behöva personuppgifter för att uppfylla rådande lagar och regler, genomföra kund- och marknadsanalyser samt skicka riktade erbjudanden via e-post.